A A
Følg oss på Twitter
Du må logge deg inn for å starte emner/skrive innlegg Logg inn Registrér deg

Søk i fora:

9/11 Blueprint for Truth – En fantastisk presentasjon av arkitekten Richard Gage.

BrukerInnlegg

19:38
29. jun, 10

Hans E.

Kristiansand

Admin

innlegg 81

Denne filmen bør dere virkelig se folkens.. Jeg fikk den av en veninne av meg som er veldig engasjert i emnet om dagen :D

Det er en av de mest tankevekkende dokumentarene jeg har sett tror jeg.

Er det ikke på tide å publisere litt nyheter om dette emnet også?

Eller skal dette fortsatt "feies under teppet" for å unngå bråk?

23:47
3. aug, 10

Ingrid66

Fet i Akershus

Ny bruker

innlegg 6

Hans E. sa:

Denne filmen bør dere virkelig se folkens.. Jeg fikk den av en veninne av meg som er veldig engasjert i emnet om dagen :D

Det er en av de mest tankevekkende dokumentarene jeg har sett tror jeg.

Er det ikke på tide å publisere litt nyheter om dette emnet også?

Eller skal dette fortsatt "feies under teppet" for å unngå bråk?

Har fulgt med i truth 9 11 bevegelsene en god stund nå og har også sett dette foredraget- samt mange andre viktige og ganske overbevisende foredrag av bla a David Ray Griffin og Naom Chomsky . Det er utrolig rart at denne nye kunnskapen om 9 11 ikke kommer frem i norsk uavhengig presse.  Skremmende og tenke på at vi greide å gi fredsprisen til Obama – sier litt om hvor lite orienterte, eller hvor naive enkelte mektige mennesker i Norge er- eller spiller de bare med i det store spillet tro? og hvor er oponionen- jo det er oss det!  Men vi må bare stå på videre ved å få flere til å tenke seg om:-)

16:18
5. aug, 10

Jens Magnus

Haslum

Admin

innlegg 296

Flere og flere blir oppmerksomme på at 911 ikke er slik som den offisielle versjonen beskriver. Vi skal ikke feie noe under teppet. Men jeg mener at zg-bevegelsen har nok annet å holde på med. ZG-bevegelsen bidrar til å informere om muligheten for et nytt samfunnsdesign. Jeg føler at det er rikelig…..
Det er dessuten mange forum hvor 911-problematikken diskuteres. Så kan vi jobbe med info mer direkte knyttet til Venusprosjektet.
Men dette er en glimrende film som pirker borti mye interessant. Dessuten er den tilstrekkelig akademisk til at selv skeptikere bør lytte.
Et annet poeng er at Gage benytter "Den Vitenskapelige Metoden" i sine undersøkelser. Det er veien Fresco mener vi må ta også når det gjelder samfunnsdesign.

17:41
5. aug, 10

Hans E.

Kristiansand

Admin

innlegg 81

Innlegg endret 17:41 – 5. Aug, 10 av Hans E.

Det er nok ikke noen tvil om at det finnes mye på alternativ markedet, men jeg synes personlig det gir mitt liv en slags mening i alt kaoset. Tingen henger litt sammen føler jeg, og når man ser på bildet med litt andre øyne så ser man jo at ting som 9/11, det økonomiske system osv..osv.. er en del av gittret som stenger oss inne.

Vi har frivillig gjort oss selv til kveg som bonden må kontrollere slik at han får så got resultat som mulig.

Vi har alle forskjellige interesser Jens, og faktisk så savner jeg en seriøs nettside for dette emnet. Alle disse forumene du snakker om har ikke jeg sett noe til i alle fall.

22:17
5. aug, 10

Ingrid66

Fet i Akershus

Ny bruker

innlegg 6

Jeg opplever at det er utrolig vankslig å snakke om både Zeitgeistbevegelsen og om det narrespillet det moderne vestlige samfunnet lever i, med folk på min egen alder (dvs de over 40) De yngre virker mye mer åpne og reflekterte…..så håp finnes jo, men……  Jeg opplever rett og slett at de over 40 ikke vil høre- ikke skjønner hva jeg snakker om, ser rart på meg…….som om jeg er psykotisk eller berører et så gigantisk tabu at jeg trues med total utfrysning fra det "gode lag".   Forsøkte meg litt i forskjellige "oldis" miljøer i Oslo i går- forsøkte å snakke om disse tingene- men det er så vanskelig og jeg føler meg bare så dum…….så da tenkte jeg egentlig at 9 11 spørsmålet, presentert på den akademiske måten Gear, Griffin osv gjør,  kanskje kan benyttes som en "våkn opp alarm".

Jeg mener at ved å avdekke/hjelpe folk å forstå at det er et narrespill rundt 9-11,  vil  kunne være en fin brekkstang til å få flere til å ville en verden i retning av Venusprosjektet- som du sier Hans- det gir sammenheng og mulighet for å se/forstå helheten. 

Noen som har erfaringer lik mine tro?

….og hvordan få til å snakke om dette her uten å føle seg som en "Elling" ?

mvh Ingrid

23:01
5. aug, 10

Hans E.

Kristiansand

Admin

innlegg 81

Problemet Ingrid er ikke at informasjonen ikke finnes eller at folk ikke kan finne den.

Problemet i 9/11 saken og lignende er kort og godt at folk ikke tror på noe av det du sier, eller andre såkalte "truth-movment" folk uansett hva slags beviser de kommer opp med. Ikke det at de har så mye å argumentere med i saken heller, for de aller fleste har ikke satt seg inn i saken og driter fullt i detaljene utover det som kommer på 21 nyhetene.

Og på toppen av dette sitter de aller fleste med en oppfatning av at ingen kan være så onde, og at det bare ikke er mulig osv..osv..

Det er som å argumentere mot en fanatisk religiøs person som påstår at jorden kun er 4000 år gammel.

Du kan slenge bevis på bevis i ansiktet på dem, men uansett hva du gjør så avfeier de deg som en dust som ikke skjønner noe.

De er sperret inne i gitteret sitt vet du… Du må gi dem den "blå" pillen før de i det hele tatt klarer å se fordi det blendene lyset de er så henrykt over.. se gjennom løynene.. Da vil de ha muligheten til å se de.. men ikke før…

16:58
6. aug, 10

Orb

Bærum

Bruker

innlegg 37

enig. folk er ofte såpass inngrodd i tankesett at ikke engang logisk argumentasjon biter. det syns jeg er skremmende for å si det mildt, og er i direkte opposisjon med hvordan vi definerer virkeligheten.

Jeg har hatt liknende opplevelser som deg, Ingrid, men da med mine foreldre som er rundt 60. selv etter tonnevis med logiske argumenter, bevis, filmer og eksempler, blir jeg bare møtt med blikk som sier "ja dette vokser han nok av seg" (tvilsomt da jeg snart er 30. hehe), "om dette hadde vært sant, hadde vi visst om det alt", og "dette blir bare for dumt". rare greier det der med tanke på at JEG faktisk legger frem min sak med empiriske fakta. hehe..

If every instrument could accomplish its own work, obeying or anticipating the will of others, if the shuttle could weave, and the pick touch the lyre, without a hand to guide them, chief workmen would not need servants, nor masters slaves.

17:09
6. aug, 10

Hans E.

Kristiansand

Admin

innlegg 81

Jepp… det går igjen og igjen dette her… Folk som ikke gidder å sette seg inn i saken gjør og seg en mening basert på informasjon utelukkende gjennom media.

For å kunne virkelig danne seg et bredt bilde ryker det kanskje hundrevis av timer for de som engasjerer seg og de som bare vil vite mer trenger jo bare se filmer som den over her.. Men problemet er at de gidder ikke.. De er late..

Jeg personlig ønsker å skape et fundament for sannheten,,, Og går gjerne i tog om vi blir en del :D

14:25
7. aug, 10

Tobias

Drammen

Moderator

innlegg 159

Innlegg endret 15:25 – 7. Aug, 10 av Tobias

Ingrid66 sa:

Jeg opplever at det er utrolig vankslig å snakke om både Zeitgeistbevegelsen og om det narrespillet det moderne vestlige samfunnet lever i, med folk på min egen alder (dvs de over 40) De yngre virker mye mer åpne og reflekterte…..så håp finnes jo, men……  Jeg opplever rett og slett at de over 40 ikke vil høre- ikke skjønner hva jeg snakker om, ser rart på meg…….som om jeg er psykotisk eller berører et så gigantisk tabu at jeg trues med total utfrysning fra det "gode lag".   Forsøkte meg litt i forskjellige "oldis" miljøer i Oslo i går- forsøkte å snakke om disse tingene- men det er så vanskelig og jeg føler meg bare så dum…….så da tenkte jeg egentlig at 9 11 spørsmålet, presentert på den akademiske måten Gear, Griffin osv gjør,  kanskje kan benyttes som en "våkn opp alarm".

Jeg mener at ved å avdekke/hjelpe folk å forstå at det er et narrespill rundt 9-11,  vil  kunne være en fin brekkstang til å få flere til å ville en verden i retning av Venusprosjektet- som du sier Hans- det gir sammenheng og mulighet for å se/forstå helheten. 

Noen som har erfaringer lik mine tro?

….og hvordan få til å snakke om dette her uten å føle seg som en "Elling" ?

mvh Ingrid

Forstå materialet, så presentere det på best mulig måte er vel hvordan vi bør gå frem hvis vi ikke vil fremstå som "Elling"

Ikke la de rare blikkene ta fra deg motet, de har godt av å høre litt om holdbarhet.

Jeg opplever ikke annet enn de samme spørmsålene som allerede er svart på i PJ's radioblogg eller i TVP's FAQ:

http://www.thevenusproject.com…..uction/faq

Så hvis man pugger Disse svarene, vil man kunne takle ethvert spørsmål.

Etter man føler seg komfortabel med all infoen så kan man nærme seg forkjellige typer mennesker med en taktikk som du bygger Opp etterhvert som du finner ut av personen. 9/11 kan være en god ide for noen, andre ikke, se ann først. :)

"All of the Earth's resources must be held as the common heritage of all people and not just a select few; and the practice of rationing resources through monetary methods is irrelevant and counter-productive to the survival of human civilization."nn – Jacque Fresco

18:18
7. aug, 10

Tobias

Drammen

Moderator

innlegg 159

Husk at det er hundrevis av metoder man kan bruke på all slags mulig mennesker. Alle kan identifisere seg med denne bevegelsen med litt hjelp.

Du kan begynne med nesten hva du vil. Teknologi, økonomi, holdbarhet, fremtiden, fattigdom, arbeidsledighet, psykiske problemer, fengsels systemet etc. Bare plukk og velg etter hva slags personer du møter på. Laugh

"All of the Earth's resources must be held as the common heritage of all people and not just a select few; and the practice of rationing resources through monetary methods is irrelevant and counter-productive to the survival of human civilization."nn – Jacque Fresco

Om Zeitgeistbevegelsen-forumet

Flest brukere noensinne:

27

På nett nå::

8 Gjester

Forumstatistikk:

Grupper: 1

Forum: 9

Emner: 290

Medlemskap:

Det er 1011 medlemmer

Det har vært 1 gjest